Gids Voor Het Begrijpen Van Lessen In Elektrische Fietsen

Elektrische fietsen of eBikes, zoals ze vaker worden genoemd, worden elk jaar populairder. Dit heeft ertoe geleid dat meer eBike-producten de markt overspoelen. Er zijn veel eBikes op de markt, dus het kan moeilijk zijn om te weten wat elke fiets te bieden heeft. Bovendien, vanwege hoe nieuwe eBikes zijn, verschillen verschillende staten en landen in termen van de wet- en regelgeving die van toepassing is op eBikes, van hoe snel ze kunnen gaan tot waar je er zelfs op kunt rijden. Als je nog geen expert bent op het gebied van eBikes, kan het overweldigend zijn om alles te begrijpen.

Gelukkig is een belangrijke manier om eBikes te begrijpen, het eBike drie classificatiesysteem. In 2013 werkte PeopleForBikes, een belangenorganisatie voor fietsen, samen met grote eBike-fabrikanten en meer dan dertig staatswetgevers om een gemakkelijk te volgen systeem met drie klassen te ontwikkelen dat eBikes zou reguleren. Dit systeem met drie klassen is ingevoerd in de VS en op andere continenten, waaronder Europa, Azië en Zuid-Amerika.

Wat Zijn De Drie EBike-types?

De drie eBike-klassen zijn heel eenvoudig, waarbij het aantal toeneemt afhankelijk van de algemene kenmerken, snelheid en beperkingen die aan elke eBike-klasse worden gesteld. Ze zijn als volgt:

Klasse 1 eBike: Elke eBike met een motorbedieningssysteem met alleen trapondersteuning en een maximumsnelheid van 32 km/u of 32 km/u.

Klasse 2 eBike: Een eBike die zowel trapondersteuning als een gasmotorbedieningssysteem heeft en een maximumsnelheid heeft van 32 km/u of 32 km/u.

Klasse 3 eBike Deze eBike heeft een trapondersteuning of een gasbedieningssysteem. Het is beperkt tot snelheden van 45 km/u en 45 km/u.

Dat is alles! Dit is het! Laten we, voordat we ingaan op de details van elk eBike-type, bespreken wat ze gemeen hebben.

Wat Hebben Alle EBike-lessen Gemeen?

Hoewel eBikes kunnen worden ontworpen om sneller te gaan dan de maximumsnelheid van 45 km/u, is er een reden waarom deze limiet op zijn plaats is voor populaire, reguliere eBikes die zijn gemaakt voor deze drie klassen. Valt uw eBike in een van deze hoofdklassen, dan heeft u voor het gebruik ervan geen motorrijtuigenvergunning nodig. U hoeft geen 18 jaar te zijn om een eBike te kopen of te bedienen. U hoeft een eBike echter niet uit te rusten om een kenteken te krijgen, zoals bij bromfietsen en scooters wel het geval is. Elektrische fietsen zijn over het algemeen veel duurder dan normale fietsen, maar de wet- en regelgeving voor traditionele fietsen is in de meeste gevallen min of meer hetzelfde voor eBikes.

Wat betreft de prestaties en werking van eBikes, hoewel de individuele mogelijkheden per eBike zullen verschillen, zijn ze over het algemeen ontworpen en werken ze erg op elkaar. Alle eBikes die in een van deze drie klassen passen, hebben een limiet van 750 W, ofwel 1 pk, om te voorkomen dat de snelheidslimiet wordt overschreden. U kunt 20 of 28 MPH overschrijden, afhankelijk van uw fietsklasse die u gebruikt, maar de motor zal u niet langer helpen zodra u deze doppen overschrijdt, dus u zult uw overmatige snelheid moeten behouden met uw eigen handmatige trappen.

Tot slot, ongeacht met welke klasse eBike u rijdt, willen we u eraan herinneren dat dezelfde veiligheidsrichtlijnen en regels die van toepassing zijn op traditionele fietsen ook van toepassing moeten zijn op eBikes. Zorg er altijd voor dat u een helm draagt en blijf de goede fietsetiquette oefenen, of u nu op een klasse 1, 2 of 3 eBike rijdt.

Dus Welke Klasse Van EBike Is Het Beste Voor Mij?

Als het gaat om welke klasse eBike het beste voor u is, zal het antwoord sterk afhangen van uw individuele omstandigheden. Voor het beste, meest informatieve antwoord raden we aan de rest van het artikel door te nemen waarin de belangrijkste factoren worden opgesplitst die elke klasse eBike scheiden. Als je echter een plek wilt om te beginnen, zodat je je onderzoek kunt concentreren of een breed antwoord wilt, raden we de volgende klassen aan voor de volgende typen motorrijders.

Klasse 1 eBikes zijn het meest geschikt voor: Beginners en mensen die nieuw zijn met eBikes of fietsen in het algemeen. Mountain eBikes kunnen bijna uitsluitend als klasse 1 eBikes worden gebouwd.

Klasse 2 eBikes zijn het meest geschikt voor: Fietsers die in de stad wonen, vooral degenen die vaak moeten stoppen of niet willen zweten tijdens het fietsen. Deze klasse is erg populair bij cruiser eBikes.

Klasse 3 eBikes zijn het meest geschikt voor: Degenen die de snelste eBikes op de markt willen die het gemakkelijk maken om de verkeersstroom bij te houden. Veel premium eBikes vallen doorgaans onder deze klasse van eBike.

De volgende paragrafen gaan dieper in op onze antwoorden en helpen u een nog duidelijker beeld te krijgen van welke eBike-klasse het meest geschikt voor u is!

Throttle Vs Pedal Assist: Het Grote Verschil Tussen De Klassen

Deze klassen verschillen op twee belangrijke manieren. De eerste is of de motor alleen afhankelijk is van trapondersteuning of een gasklepsysteem heeft. Dit zijn eBike-motoren die worden geactiveerd wanneer u op uw eBike trapt. De voorkeursoptie voor meer ervaren motorrijders zijn de trapondersteuningsmotoren. Ze zorgen ervoor dat je een natuurlijker gevoel hebt tijdens het rijden. Trapondersteuning eBikes zijn ook een verplichte optie voor degenen die een klasse 3 eBike willen, waarmee u motorondersteuning tot 45 km/u kunt krijgen.

Het gasklepsysteem is een andere optie. Met het gashendelsysteem kunt u de motor van elektrische fietsen draaien door op de stang te draaien of erop te drukken. Het is vergelijkbaar met hoe u een scooter bedient. U hoeft niet te trappen als u het trappen beu bent of gewoon wat plezier wilt hebben. Met een op gas gebaseerde eBike kunt u in uw eigen tempo inzoomen. Veel eBikes van klasse 2 worden geleverd met zowel een trapondersteuning als een gaspedaal. Een gasklepsysteem is echter niet vereist om als klasse 2 te worden geclassificeerd. Net als bij een 45 km/u klasse 3 eBike zijn er die een gasklepoptie hebben, hoewel deze meestal ondergeschikt zijn aan het trapondersteuningssysteem.

Of we de ene boven de andere aanbevelen, hangt af van een aantal factoren, waarover u hieronder meer leest. Deze eBikes met trapondersteuning zijn het meest geschikt voor mensen die ervaring hebben met traditionele fietsen en de voorkeur geven aan een meer natuurlijke rijervaring. E-bikes met trapondersteuning zijn over het algemeen populairder op mountainbikes. Ze komen vooral veel voor bij gebruik in combinatie met fietsen die veel schakelen vereisen. Als u een eBike nodig heeft die tot 45 km/u kan rijden, moet u een eBike met gedeeltelijke trapondersteuning overwegen.

Er zijn redenen om alleen een gashendel te overwegen, klasse 2 eBike wel. U kunt nog steeds een eBike-motor van klasse 2 trappen, zelfs als deze kapot gaat. Als je iets nodig hebt waarmee je door de stad kunt zonder dat je hoeft te trainen en te zweten, dan zijn eBikes gas geven een geweldige oplossing. Ten slotte zijn eBikes met gashendel sneller en gemakkelijker om snelheid op te bouwen, dus als je in een stad bent en te maken hebt met een heleboel stopborden en rode lichten, zal een eBike met gashendel je helpen het verkeer bij te houden. Als je het geld hebt, kun je het beste van twee werelden krijgen met een combinatie van trapondersteuning en gashendel op een klasse 2 of 3 eBike.

Er zijn enkele belangrijke verschillen tussen de drie klassen. Dit omvat de gebieden waar elk type eBike kan worden bediend.

Waar Kan Ik Elke Klasse EBike Gebruiken?

Er zijn verschillende gebieden waar elke eBike-klasse kan worden gebruikt. Deze bestaat uit het volgende:

Klasse 1 eBike-beperkingen: Klasse 1 eBikes kunnen bijna overal worden gebruikt waar een normale, traditionele fiets kan worden bediend. U kunt eBikes van klasse 1 overal rijden, ook in dorpen, steden, op het platteland, mountainbikeroutes en andere fietsroutes.

Klasse 2 eBike-beperkingen: Klasse 2 eBikes kunnen worden gebruikt op de meeste plaatsen waar traditionele fietsen en klasse 1 eBikes worden bereden, hoewel ze op veel mountainbikeroutes niet mogen worden gebruikt. Vanwege de meer schokkerige aard bij het gebruik van een gaspedaal, kunnen eBikes van klasse twee vaker verwondingen en ongevallen veroorzaken dan normale fietsen wanneer ze worden gebruikt op single-rider trails of dunne wegen. Gebruik eBikes van klasse 2 alleen wanneer andere motorvoertuigen zoals crossmotoren en ATV’s op bergpaden zijn toegestaan.

Klasse 3 eBike-beperkingen: Klasse 3 eBikes zijn de strengste van de drie eBike-klassen. Vanwege de hogere limiet van 28 MPH zijn de meeste eBikes van klasse 3 beperkt voor gebruik op stedelijke wegen en aangewezen fietspaden. Klasse 3 eBikes mogen niet worden gebruikt op fietspaden of multifunctionele paden zoals betonnen trottoirs.

Voor elk type eBike gelden mogelijk aanvullende wetten. Deze wetten kunnen van toepassing zijn op uw stad, staat of land. U mag over het algemeen een eBike van klasse 1 gebruiken en er zijn geen beperkingen. Raadpleeg echter uw plaatselijke autoriteiten voordat u een eBike gebruikt.

Welke Invloed Heeft Class Op De Batterijduur Van Mijn EBike?

Als u een langeafstandsfietser bent, of iemand die de langst meegaande batterij in uw eBike wil hebben, heeft de klasse een kleine tot matige invloed op de totale beschikbare motorgebruikstijd. Deze link geeft een gedetailleerd overzicht van hoe ver uw eBike zal gaan. Bespreek voor de doeleinden van dit artikel goed hoe klasse zich verhoudt tot de totale afstand en energie die voor u beschikbaar is.

Uw totale levensduur van de batterij wordt beïnvloed door vier factoren: hoe groot uw motor is, hoe groot uw batterij is, hoe snel uw motor draait en hoe lang deze actief is geweest. Alle motoren van de eBike-klasse hebben momenteel een maximum van 750 W, terwijl de grootte van uw batterij uiteindelijk wordt beperkt door de grootte en het frame van uw eBike. Het is belangrijk op te merken dat klassen worden beïnvloed door hoe snel je gaat en hoe lang je motor in gebruik is.

Als alle andere factoren gelijk zijn, heeft een eBike die langzamer rijdt dan een andere eBike een batterij die langer meegaat. Het kan echter niet zo ver gaan in termen van afstand. Mensen die net beginnen met eBikes maken de fout te denken dat een eBike van klasse 3 langer meegaat dan een eBike in een andere klasse. Je kunt tot 45 km/u rijden, dus je batterij gaat sneller leeg dan een klasse 2 of 3 eBike. Door het snelheidsverschil ben je echter waarschijnlijk sneller op je bestemming dan eBikes van een lagere klasse. Als zodanig is onze aanbeveling dat als je naar een klasse 3 eBikes kijkt, overweeg om de batterijgrootte te upgraden of om fietsen te kijken die worden geleverd met of een optie hebben om snel secundaire batterijen te installeren.

De laatste factor die we willen bespreken, is hoe lang uw motor actief is. Trapondersteuningsmotoren voelen natuurlijker aan dan eBikes die gas geven, maar ze hebben de neiging om sneller energie te verspillen dan eBikes van klasse 2 die alleen gas geven. Met eBikes van de klasse 1, 3 en 4 bent u sterk afhankelijk van het trappen. Dit betekent dat u de motor vaker kunt inschakelen dan u wilt of hem laat draaien wanneer u dat niet wilt. Aan de andere kant, hoewel eBikes met alleen gas van klasse 2 motorisch gemakkelijker te besturen zijn, zal de algemene schokkerigheid van het gas uw trapcyclus verstoren en ook leiden tot energie-inefficiëntie.

Het is belangrijk om te weten wat de potentiële energie-nadelen van elk type motor zijn, maar kan ook worden overwonnen door oefening, zorgvuldige matiging of gewoon een betere of secundaire batterij te kopen. Het maakt niet uit welke klasse eBike, vergeten uw batterij en motor op te laden, heeft geen zin. Als je klaar bent met je eBike, vergeet hem dan niet aan te sluiten!

Wat Heeft De Prijs Van Elke EBike-klasse Te Maken Met De Respectievelijke Klassen?

De laatste belangrijke bepalende factor die we willen noemen is de prijs. Het simpele antwoord is dat de klasse van de eBike bepaalt hoeveel hij kost. Het langere antwoord is dat het algehele prijsverschil meestal minder opvalt vanwege de vele andere factoren die de prijs van de eBike kunnen verhogen of verlagen. Hoewel klasse een impact heeft op de prijs van eBikes, mag het niet worden beschouwd als een richtlijn om ze te vergelijken. Het zou u moeten helpen om te zien of een eBike van een hogere klasse meer kost dan een eBike van een lagere klasse.

Om u te helpen begrijpen waarom de prijzen misschien niet zo hoog zijn als u had verwacht, volgen hier enkele belangrijke tips en vragen.

  • Is het een trapondersteuning en gaspedaal, of alleen een door het gaspedaal geactiveerd systeem? eBikes van klasse 2 die alleen met gas worden geactiveerd, zijn vaak dezelfde prijs, of soms zelfs goedkoper, dan veel eBikes van klasse 1.
  • Welke jaren worden hier vergeleken? Een klasse 3 eBike van hetzelfde bouwjaar is bijna altijd duurder, maar als je geld wilt besparen, kijk dan eens naar modellen van vorig jaar.
  • Op welke andere functies wordt bezuinigd? Wat is de grootte van de motor en de batterij? Is er een LCD-bijlage? Zijn er reserveonderdelen bij de eBike inbegrepen? Bekijk de totale inhoud van het eBike-pakket om een beter beeld te krijgen van de prijsverdeling.

Conclusie: Drie Geweldige Klassen, Drie Geweldige EBikes-stijlen:

Het kan moeilijk zijn om te bepalen of een eBike-model dat u leuk vindt, geschikt is voor u. De classificatie van eBikes in drie klassen maakt dit proces echter veel eenvoudiger. Naarmate eBikes ook steeds populairder worden, en naarmate meer staten en landen het classificatiesysteem voor eBike met drie eBike’s adopteren, loopt u ook voorop in het begrijpen hoe ze worden gereguleerd. Hoewel onze gids als basis moet dienen om u te helpen erachter te komen welke eBike het beste voor u is, moeten we u ook vertellen dat er maar één trefzekere manier is om erachter te komen wat u het leukst vindt.

Berijd eBikes! Je zult verliefd worden op eBikes naarmate je meer ervaring hebt met elk type. Klasse 1, 2 en 3 eBikes hebben allemaal speciale en unieke kenmerken, waarvan u sommige pas begrijpt als u ze zelf heeft uitgeprobeerd. Om een idee te krijgen van de eBike, moet u een van de demo-apparaten bij uw plaatselijke dealer proberen. Veel eBike-fabrikanten bieden een garantieperiode waarin u de fiets kunt testen en vervolgens aan hen kunt retourneren. We zijn er zeker van dat je verliefd zult worden op een eBike terwijl je ze uitprobeert en dat je verslaafd zult zijn aan deze opwindende nieuwe sport van eBiken.

Zorg er daarom voor dat u veel plezier beleeft aan uw volgende eBiking-reis!